Vem är jag?

Publicerat i: Allmänt 3CT, Markus Nymark, Triathlon

Jag är en beräkningsingenjör och småbarnsförälder (varannan vecka) som tror att en stor del av livet går ut på att träna och ibland tävla vilket jag också nästan alltid har gjort i en eller annan form. Jag vet att livet går ut på annat också... men den här bloggen handlar mest om träning ;)

 Som liten prövade jag det mesta: brottning, tennis, fotboll, innebandy, bandy, handboll... till slut blev det kanot där jag hade lite talang. För er som inte prövat sitter man i en kajak aningen smalare än man är bred om höften o paddlar så fort man kan rakt fram eller på en varvbana, ibland med lyft. Vad krävs för att bli bra på det kan man fråga sig :) Men jag bidrog lite till Huskvarna Kanotklubbs storhetstid i början på 2000-talet med mer än 10 SM-tecken som bevis. Några internationella framgångar blev det också innan det fanns annat som lockade mer. Därefter har jag hunnit prova andra saker som husrenovering (otroligt belönande men tar aldrig slut), utförsåkning (kom på att jag är höjdrädd) och innebandy (fortfarande ingen vidare bolltalang). 2011 efter att ha varit med i Buthlers Triathlon råkade jag fastna för triathlon som är ett sorts idrottsligt Kinderägg - tre i ett! Ganska tacksamt om man tycker om slitsporter men ändå vill ha lite variation. :)